Strategicznym celem projektu jest zapewnienie usługi wsparcia Seniorów z terenu Gminy Nowy Targ w wieku 70 lat i więcej, którzy w obowiązującym stanie epidemii zdecydują się na pozostanie w domu i nie są wstanie np. poprzez wsparcie rodziny zabezpieczyć sobie artykułów podstawowej potrzeby. Usługa wsparcia polega w szczególności na dostarczeniu zakupów obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej (koszty zakupów pokrywa Senior).
Informacje ogólne:
1. Program ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora” na rok 2020 dofinansowany został na podstawie art. 115 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej na realizację zadań Gminy zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt 4 ww. ustawy.
2. Usługa wsparcia Seniorów finansowana jest z dotacji otrzymanej przez Gminę Nowy Targ oraz ze środków Gminy Nowy Targ w ramach realizacji Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora” na rok 2020 i będzie przeznaczona na dofinansowanie organizacji i realizacji ww. usługi.
3. Usługa wsparcia w ramach Programu będzie realizowana przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Targu w okresie od 20 października 2020 r. do 31.12.2020 r.
4. Celem strategicznym Programu jest zapewnienie usługi wsparcia Seniorom, którzy
w obowiązującym stanie pandemii zdecydują się pozostać w domu i nie są w stanie np. poprzez wsparcie rodziny zabezpieczyć sobie artykułów podstawowej potrzeby.
Realizacja usług:
1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Targu realizuje usługę wsparcia przez pracowników socjalnych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej a jeśli wystąpi taka potrzeba przy wsparciu wolontariuszy, harcerzy, członków ochotniczych straży pożarnych oraz żołnierzy WOT.
2. Seniorzy poniżej 70 roku życia w szczególnych przypadkach mogą zostać zakwalifikowani do udzielenia wsparcia. Za szczególne sytuacje uważa się brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Oceny zasadności udzielenia wsparcia dokonuje pracownik realizatora podczas pierwszego kontaktu.
3. Senior dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia pod numer: 22 505 11 11, zgłoszenie zostaje zarejestrowane w systemie, następnie pracownik realizatora kontaktuje się telefonicznie (w przypadku braku numeru telefonu osobiście z zachowaniem środków bezpieczeństwa) z Seniorem, weryfikuje zgłoszenie poprzez podanie daty i godziny zgłoszenia przez Seniora ustala potrzeby, w przypadku stwierdzenia, że potrzeby Seniora nie są zgodne z zakresem usługi wsparcia pracownik realizatora zakańcza zgłoszenie wpisując sposób jego załatwienia.
4. Pracownik realizatora może przyjąć zgłoszenie usługi wsparcia dla Seniora z pominięciem Infolinii – Senior może zadzwonić bezpośrednio do realizatora.
5. Pracownik nie ponosi odpowiedzialności za ceny produktów zakupionych oraz ich jakość.
Bezpieczeństwo:
1. Pracownicy przestrzegają zasad bezpieczeństwa, udając się w środowisko w maseczce zakrywającej usta i nos lub w przyłbicy, w rękawiczkach jednorazowych oraz zachowując dystans ze Zgłaszającym. Jednocześnie pracownicy dbają o dezynfekcję rąk.
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA